Tendinţe actuale în modă

De ce purtăm ceea ce purtăm

De ce purtăm ceea ce purtăm

Îmbrăcămintea pe care o purtăm arată și ce fel de personalitate avem. Fiecare dintre noi alegem îmbrăcămintea în funcție de personalitatea noastră.
Sunt puține studii care să arate care este conexiunea dintre ceea ce purtăm și felul cum ne manifestăm. În mod special, studiile despre estetică și psihologie sunt și mai puține. 
În cele ce urmează vă oferim un articol în care vom dezbate câteva trăsături de personalitate pe care le putem defini în funcție de hainele alese, precum și recomandări în ceea ce privește câteva piese vestimentare pe care să le cumpărați din magazinul nostru. 

De curând, a fost publicat un studiu unde se realizează o statistică între preferințele în materie de haine și trăsăturile de personalitate pe care respondenții le aveau. 

Înainte de a vorbi despre acest studiu, doresc să vă fac cunoscute ofertele momentului la îmbrăcăminte din magazin:

30%

DISCOUNT

Pentru achiziție minimă de 600 ron la colecția toamnă – iarnă;

25%

DISCOUNT

La a doua pereche de pantaloni cumpărată; 

25%

DISCOUNT

La achiziția minimă de 750 ron pentru produsele din categoria ROCHII.  

25%

DISCOUNT

La achiziția minimă de 600 ron pentru produsele din categoria BLUZE & CĂMĂȘI;  

10%

DISCOUNT

Pentru like sau follow pe Facebook;  

Hainele și personalitatea

Puține studii au fost dedicate potrivirii dintre personalitățile noastre și ceea ce purtăm. Unul dintre ele, însă, ne-a atras atenția într-un mod aparte, pentru felul cum detaliază și explică aceste alegeri.  

Studiul a fost desfășurat de către cercetătorii de la London College of Fashion din Massachusetts, Universitatea de Arte. Cercetătorii au dorit să caute factorii cheie prin care oamenii își aleg îmbrăcămintea. După terminarea studiului, acesta a fost publicat în Empirical Studies of Arts. 

În ciuda a ceea ce s-ar părea, preferințele în modă se studiază rar în domeniul esteticii. Moda, însă, este o experiență sociala și un mod de exprimare a sinelui. “Moda începe în stradă” este, adeseori, o sintagmă folosita printre creatori.

Nancy Etcoff, co-autor al cercetării și director al Colegiului de estetică de la Harvard a explicat modul în care a fost făcut studiul: a dorit să arate că oamenii folosesc personalitatea pentru a își alege hainele de zi cu zi și să studieze modul cum se întâmplă acest lucru. Datele studiului pot fi folosite de industria modei și de cea a comerțului de îmbrăcăminte, dar și de fiecare dintre noi, astfel, studiul ne poate ajuta să avem o mai buna cunoaștere a propriilor gusturi și sensibilități.
Nancy Etcoff
Co-autor al cercetării și director al Colegiului de estetică de la Harvard

Studiul a fost făcut online pe 498 de subiecți, dintre care 307 femei și 191 bărbați din UK. 
Cercetătorii au studiat patru tipuri de haine: esențiale, confortabile, feminine și trendy (la modă).
Analiza a arătat că preferințele față de fiecare stil erau asociate cu preferințele față de culori și cu trăsăturile de personalitate auto-asumate.
Mai specific, culorile proeminente pentru cei care preferau hainele feminine și care le și cumpărau erau lila, violet, roz, turcoaz și roșu închis. Cei care purtau haine esențiale, aveau drept culori preferate albastru, albastru închis și maro.  

În plus, studiul a arătat că cei care preferau hainele feminine manifestau și un puternic leadership în domeniul modei, precum și aprecierea importanței îmbrăcăminții alese.
Tot aceștia aveau tendința de a arăta o compasiune mai ridicată. Pe de altă parte, cei care preferau și dețineau haine esențiale, aveau tendința de a fi mai sociabili, dar și să dea dovadă de o stabilitate emoțională mai ridicată și energie mai multă. 

Cei care purtau haine confortabile au fost, de asemeni, identificați ca fiind leadershipi în domeniul modei și că având un interes ridicat în ceea ce privește îmbrăcămintea, în timp ce cei care preferau haine în trend erau mai tineri și apreciau artele vizuale.   

În plus, studiul a arătat că cei care preferau hainele feminine manifestau și un puternic leadership în domeniul modei, precum și aprecierea importanței îmbrăcăminții alese. Tot aceștia aveau tendința de a arăta o compasiune mai ridicată. Pe de altă parte, cei care preferau și dețineau haine esențiale, aveau tendința de a fi mai sociabili, dar și să dea dovadă de o stabilitate emoțională mai ridicată și energie mai multă. 

Cei care purtau haine confortabile au fost, de asemeni, identificați ca fiind leadershipi în domeniul modei și că având un interes ridicat în ceea ce privește îmbrăcămintea, în timp ce cei care preferau haine în trend erau mai tineri și apreciau artele vizuale.   

Etcoff, autorul a “Supraviețuirea celui mai drăguț: știința frumuseții”, crede că studiul echipei sale deschide ușa spre o nouă descoperire în domeniul modei și al preferințelor legate de aceasta, precum studiul designului și al patternurilor, putând, astfel, aduce milioane de dolari celor care îl vor aplica. 

“Fiecare dintre noi cheltuie o multitudine de bani pe îmbrăcăminte”, a spus Etcoff, “și ceea ce vrem să construim prin munca noastră este să facem oamenii pe deplin informați despre ceea ce îi face să arate mai bine și să le complementeze personalitățile”.
Nancy Etcoff
Co-autor al cercetării și director al Colegiului de estetică de la Harvard

Conform studiului, oamenii aleg să se îmbrace în anumite tendințe în funcție de personalitatea lor predominantă și nu după “chef”.
Preferințele în estetică țin de trăsături de personalitate și nu de alte motive pe care le invocam, ca de exemplu “am luat ce am găsit prima oara”. Într-adevăr, într-o zi putem să purtăm ceea ce ne-a picat în mana la deschiderea șifonierului, însă momentul când am cumpărat acea haină a fost dictat de preferințele personalității noastre și nu de alte motive. 

Când vorbim despre haine la modă, modelele de unde să alegem sunt multe și se mulează pe orice preferință. Totuși, nu ne place orice, doar pentru că “se poartă”, ci alegerile noastre se aseaza pe o structura atent construită în timp. 

Haine confortabile

Hainele confortabile nu trebuie, neapărat, să se rezume la hanorace și pantaloni de trening. În magazinul nostru, v-am pregătit o categorie de pantaloni casual unde puteți găsi pantaloni confortabili pentru dumneavoastră. De asemeni, deoarece știm cât de important este pentru o femeie gravidă să se simtă comod în hainele sale, tot pe site-ul nostru găsiți o întreagă categorie dedicată acestei stări, cu pantaloni, tunici și rochii, care de care mai comode și mai plăcute vederii. 

Vă așteptăm sugestiile și întrebările despre haine pe pagina “Contact” și vă invităm să citiți și alte articole de pe blogul nostru care să vă ajute în alegerile de îmbrăcăminte. 

Lasă un răspuns